Pages

FAIZ BUKAN BLOG CUN

Photobucket

Wednesday, July 27, 2011

Buang Dara Eh Darah Buang Jerawat

Buang dara eh darah kotor di kawasan bererawat(gila)
Kisah Jerawat
Makcik, pakcik, atok, nenek! Jerawat tetap akan tumbuh walaupun kita rajin mencuci wajah
(so gila vavi la cuci muka produk mahal-mahal,baik guna sabun cap kapak je)
Bila jerawat tumbuh saja, terus bubuh krim jerawat benzoil peroksida. Bahan ini akan dapat melakukan jenayah berat dengan membunuh kuman jerawat secara kejam. Jangan dicungkil ataupun dibelai-belai dengan jari (korang memang gatal tangan). Kalau jerawat dipecahkan sebelum tiba masanya, parut akan terbentuk. Pas tu jadi buruk.Padan muka!


Tanda jerawat akan tumbuh apabila kulit menjadi kemerah-merahan. Redakan kemerahan ini dengan menggunakan produk yang mengandungi oat, teh hijau, likoris, horse chestnut ataupun yis.
Sekiranya jerawat pecah, cuci wajah dengan pencuci yang mengandungi asid salisilik ataupun asid laktik, ataupun ekstrak beras. Pencuci jenis ini sesuai menangani kulit yang cedera parah akibat jerawat yang kemalangan dan dapat mengelakkan parut marut.Sekian, karut marut

Meh sini aku taruk sekilo lintah kat muka ko!

7 comments:

saiazuan said...

nasib la aku da kurang jerawat umo2 mcm ni

kimi said...

haha umur aku dh lnjut pun de jrwt lg

Takashi Manganji said...

perrrggghh...terkesima....

kimi said...

ha ha ha..muka aku teruk gila dulu T_T

aliaa farhana said...

sejak akhir2 ni jerawat kerap muncul...ape kes ek? saje mau cari gaduh kot...hahaha eh3...penat teman rumet wat bekam lintah 2...alia tlg lap2 lintah tu jugak taw...tp geli gile kot!

kimi said...

aliaa pns je muka pas cbut lnth tu.huhu

Nurathirah Mohd Dahlan said...

Heeeeeeeeeeeeee ;p

Post a Comment

Followers

Kimi As Faiz


Faiz Bukan Blog Cun
Photobucket
KIMI AS FAIZ
 
Powered by Blogger.

Music

.

IKLAN-CITY

Chat banyak-banyak bayar FREE je

puasa-raya

About Me

My Photo
kimi
LUMUT, PERAK, Malaysia
مرحبا..SAYA BUDAK BARU.PANGGIL JE KIMIكيمي. SAYA NI BIASA JE.. شكرا لك
View my complete profile

1,2,3

phonepower
kimi-arrisa-balqis.blogspot.com

Khidmat Masyarakat

Follow on Buzz
Photobucket