Pages

FAIZ BUKAN BLOG CUN

Photobucket

Wednesday, June 9, 2010

MengeTEH?Aku suka mengeteh?









Aku suka mengeteh?haha..aku suka teh hijau kerana kaya antioksidan, dpt memerangi penyakit jantung dan mencegah peradangan serta sedap.haha.suka hati.

1. Mengurangi risiko cancer
Kandungan polifenol, antioksidan kuat pada teh hijau, dapat mencegah sel cancer berkembang dalam tubuh, seperti cancer payudara, cancer perut, cancer kolon (usus besar) dan cancer prostat.
2. Menyejukkan kulit
Kulit Anda bermasalah,  bengkak atau gatal? Cuba  rendam teh hijau, sapukan pada bagian kulit yang bermasalah. Teh hijau merupakan antiseptik semula jadi yang meredakan peradangan dan gatal pada kulit. Anda  juga boleh mencuba  teh hijau untuk mengempiskan jerawat, kulit terbakar bahkan kelopak mata yang membengkak kerana kuat menangis,cengeng  atau kurang tidur. Celup teh hijau di air, ambil kantungnya dan letakkan  pada daerah yang dikehendaki. Pada uji
klinikal, teh hijau mampu melindungi kulit dari bahaya sinar UV yang menyebabkan munculnya cancer kulit, sama ada dengan cara meminumnya atau mengoleskannya  pada kulit dalam bentuk pelembab atau lotion yang mengandung khasiat teh hijau.

Photobucket
3. Menstabilkan tekanan darah
Memiliki tekanan darah stabil, di bawah 120/80, adalah sangat penting,kandungan polifenol (yang sekarang dikenal sebagai ECGC) akan membuat tekanan darah stabil,polifenol membantu menjaga pembuluh darah
 yang berpotensi menaikkan tekanan darah.
4. Mengawal daya ingat
Teh hijau juga menjaga otak dari masalah lupa. Kenapa? kerana antioksidan tinggi yang terkandung dalam teh yang memerangi radikal bebas yang berpotensi merosak saraf otak seperti  penderita Alzheimer dan Parkinson.
Photobucket
5. Awet muda
Semakin muda?eh makin tua la korang,tapi mahu  terlihat
lebih sihat dan lebih muda? Jadi perangilah lemak yang tertimbun di pembuluh darah yang akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan stroke. Tambahkan usia tubuh badan dan tenaga dengan minum teh hijau. Berapa banyak  yang harus diminum? Sekitar 10 ons teh hijau per hari yang akan menghalangi tubuh menyerap lemak yang menyumbat arteri dan kolesterol.
6. Menurunkan berat badan
 Anda suka? Dengan meminum teh hijau ,Anda dapat mempercepat proses pembakaran kalori dalam tubuh. ShapeWorks Herbal Concentrate Tea memberikan efek thermogenesis pada tubuh kita, sehingga membolehkan pembakaran kalori/lemak  berlaku ketika kita berehat. Ini disebut juga sebagai Aerobic in the Bottle.
Photobucket


0 comments:

Post a Comment

Followers

Kimi As Faiz


Faiz Bukan Blog Cun
Photobucket
KIMI AS FAIZ
 
Powered by Blogger.

Music

.

IKLAN-CITY

Chat banyak-banyak bayar FREE je

puasa-raya

About Me

My Photo
kimi
LUMUT, PERAK, Malaysia
مرحبا..SAYA BUDAK BARU.PANGGIL JE KIMIكيمي. SAYA NI BIASA JE.. شكرا لك
View my complete profile

1,2,3

phonepower
kimi-arrisa-balqis.blogspot.com

Khidmat Masyarakat

Follow on Buzz
Photobucket